T.B.A.

Praeses

Wat doet de Praeses?

Als Praeses (voorzitter) van Dokkaebi zorg je ervoor dat de vereniging gedurende het jaar blijft draaien. Dit doe je door de wekelijkse vergadering van het bestuurs (ook wel BV´s genoemd) voor te zitten en voor te bereiden. Hierdoor beslis je welke punten moeten worden besproken, en wat van belang is. Als een bestuurslid uitvalt, zorg je ervoor dat de desbetreffende taken worden overgenomen of gedelageerd. Daarnaast ben je hét aanspreekpunt van de vereniging, je laat je hoofd vaak zien bij presentaties en spreekt voor grote groepen. Hierdoor komen mensen naar je toe met vragen of opmerkingen, en wordt je het uithangbord voor de vereniging.

Ervaring van Sharon de Vries, Praeses van het 1e bestuur 'De Mytische Stichters' der S.V.K. Dokkaebi:

Het afgelopen semester als bestuurslid heeft me gelukkig gemaakt. Het bestuurswerk is niet altijd leuk, en zorgt hier en daar voor stress, maar je krijgt er enorm veel voor terug. Ik heb veel mensen leren kennen, natuurlijk alle leden, maar ook bestuursleden van andere verenigingen leer je goed kennen. Je creeërt een band met je bestuursleden, en krijgt er zo automatisch 5 nieuwe vrienden bij die je wekelijks ziet. Dokkaebi is een nieuwe vereniging waardoor je nog veel kan vormen, dit is een zegen en een vloek. Het heeft me als persoon sterker in mijn schoenen laten staan, en geleerd om dingen te doen buiten mijn comfort zone. Ook leer je natuurlijk belangrijke vaardigheden zoals het oplossen van conflicten, hoe je duidelijk communiceert, en hoe snel je een zakelijke mail in elkaar flanst.

T.B.A.