Over Ons

Dokkaebi (도깨비) zijn eeuwenoude wezens uit de Koreaanse mythologie die hun krachten gebruiken om met mensen te communiceren, soms in de vorm van een helpende hand op de ene schouder en de andere keer als een ondeugend duiveltje op de andere. Wij als S.V.K. Dokkaebi willen hetzelfde bereiken, onze leden een helpende hand bieden op het gebied van hun studie, maar ze ook kansen geven om los te gaan.

Als vereniging bestaan wij sinds 1 maart 2022, een symbolische datum aangezien op deze dag een belangrijk feest wordt gevierd in Korea ter nagedachtenis van de ‘March 1st Movement.’ Op deze manier hebben we gelijk vanaf het begin van onze vereniging de band met Korea sterk kunnen benadrukken, wat voor ons zeer belangrijk is.

Wat willen wij bereiken?

De studievereniging SVK Dokkaebi wil als gloednieuwe vereniging een bijdrage geven aan de studieperiode van Koreastudies studenten en de band versterken tussen deze studenten onderling. Natuurlijk zijn naast Koreastudies studenten, ook studenten met een interesse in Korea van harte welkom! Ons doel is om studenten de mogelijkheid te geven om nieuwe banden te scheppen, leuke ervaringen op te doen en deel te kunnen nemen aan interessante en leerzame activiteiten die te maken hebben met Korea.