학Co: Educatie Lezing
- OnderwijsCo

- 19 nov
- 1 minuten om te lezen

Met veel plezier heeft de 학Co de tweede lezing van dit collegejaar mogen organiseren! Op woensdag 12 november verwelkomden wij Dr. Dongkeun Han van Cambridge University, die een bijzonder boeiende lezing gaf over verschillende vormen van lesgeven, met speciale aandacht voor het Zuid-Koreaanse onderwijssysteem.
Dr. Han introduceerde de termen monological en dialogical teaching en liet de aanwezigen aan de hand van korte videofragmenten zelf ontdekken wat deze termen precies betekenen. Deze interactieve aanpak was meteen een treffend voorbeeld van dialogical teaching, en dat werd natuurlijk ook direct toegepast in deze lezing. De aanwezigen werden aangemoedigd om mee te denken en te discussiëren, wat bijdroeg aan het interactieve karakter van de lezing.
Dr. Han stond natuurlijk ook even stil bij het maar al te bekende hoge-druk-schoolsysteem in Zuid-Korea. In het bijzonder noemde hij de K-popartiest Seo Taiji (en het nummer "classroom idea") als een van de eerste publieke figuren in Zuid-Korea die zich actief verzette tegen de heersende educatienormen en hiermee veel jongeren inspireerde.
Onder het genot van thee, koffie en allerlei lekkers werd de lezing uiteindelijk afgesloten met een laatste discussie. Het was wederom een enorm interessante lezing, en de 학Co wil Dr. Han nogmaals hartelijk bedanken voor het geven van deze lezing. Uiteraard bedanken we ook alle aanwezigen, en hopen we jullie snel weer te zien bij de volgende!










Opmerkingen