Korean Speech Contest 2024

Op vrijdag 19 april was het na 5 jaar (!!) eindelijk weer zover: De (normaal gesproken) jaarlijkse Korean Speech Contest! Een indrukwekkende 21 deelnemers die uit verschillende landen kwamen hadden zich aangemeld om in Telders Auditorium hun Koreaanse spraak te tentoonstellen aan niet alleen hun medestudenten, docenten en vrienden, maar ook aan de Zuid-Koreaanse ambassadeur. En wat was iedereen trots! Petje af voor het talent dat ze durfden te tonen. Voor een aantal mensen (lees: Lotte, Alisha en Luna) werd het naarmate de contest vorderde steeds meer een listening exercise, we waren ontzettend onder de indruk van iedereens kunnen. Dus nogmaals, voor alle deelnemers, jullie mogen ontzettend trots op jezelf zijn! Wat jullie hebben neergezet is ongelofelijk knap. We willen in het bijzonder de winnaars nog feliciteren, geniet van deze academic validation.

En natuurlijk was S.V.K. Dokkaebi van de partij om hun handen uit de mouwen te steken. Van stoelen klaarzetten, tot mensen ontvangen en de weg wijzen, tot eten voor de gasten opscheppen tijdens de receptie; we waren wederom van alle markten thuis. We voelden de stress van alle docenten en renden soms als kip zonder kop rond, maar het is natuurlijk ook niet niks hè? Het publiek dat daar zou zitten is nou eenmaal niet je alledaagse Hendrik-Jan die je bij de Keyzer tegenkomt. Maar ondanks de grote betekenis die aan dit evenement gebonden zit, hield iedereen zijn hoofd koel en liep alles gesmeerd.

Na de Korean Speech Contest werd Telders Auditorium weer netjes opgeruimd en stroomde de Huiskamer in Vrieshof vol voor de receptie, waar al een rij aan glazen voor iedereen klaarstond gevuld met wijn, cola, water; voor ieder wat wils. Naast de Huiskamer werd er in een lokaal ook nog een working holiday Q&A gehouden, georganiseerd door de ambassade, waar iedereen met hun vragen terecht kon. Daarna ging iedereen genieten van hun Koreaanse eten, zo ook de vrijwilligers die verdiend een bordje opgeschept kregen.

Al met al was het een ontzettend geslaagde activiteit met veel lachende gezichten. Ook kwamen er lovende opmerkingen uit onze gasten van de ambassade, die erg onder de indruk waren van iedereens spreekvaardigheid. We willen nogmaals alle vrijwilligers bedanken voor hun harde werk, zonder jullie was dit absoluut niet zo’n geslaagde activiteit geweest! <3